Symposium: Organisatiecultuur – Impact op je bedrijf en je klanten

Woensdag 25 september 2024 in de Faculty Club, Groot Begijnhof 14 te Leuven

13u30 Welkom met koffie en gebak

14u00 Marc Van Aken: Organisatiecultuur en de zoektocht naar succes

“De visie en waarden van een bedrijf vastleggen is een uitdagende oefening. Duidelijke afspraken zijn essentieel. De flexibiliteit om die cultuur bij te sturen als je bedrijf groeit is dat ook. Klantgerichtheid lijkt vanzelfsprekend, maar is dat niet.”

“De organisatiecultuur is de basis voor het succes van groeibedrijven”, zegt Marc Van Aken. Dat leerde hij in de jaren ‘90 in Silicon Valley, uit het samensmelten van bedrijven met een verschillende organisatiecultuur, als gevolg van de opkomst van het internet.

Marc Van Aken is burgerlijk ingenieur, licentiaat bedrijfskunde en master in de social sciences. Hij was mede-oprichter van INnet international, een van de eerste Internet Service Providers in België. Marc is CEO van SO Kwadraat, een coachingorganisatie voor en door tech-entrepreneurs, en doceert communicatie aan ingenieurs aan de KU Leuven.

14u30 Roger Helsen: Organisatiecultuur – impact op je bedrijf en je klanten

Wat zijn de topics en de valkuilen bij het schrijven van een script over de organisatiecultuur. Wat is de rol van de directie en hoe betrek je de medewerkers hierbij? Wat maakt dat de klant je organisatiecultuur waardeert en hoe kan je deze gebruiken in de dialoog met de klant? Hoe kan de organisatiecultuur je helpen om de juiste medewerkers aan te werven? Aan de hand van de Pulcra-letters helpt Roger je op weg naar een antwoord op deze vragen.

Na zijn studie TEW (KU Leuven) bouwde Roger Helsen, initiatiefnemer van dit symposium, een succesvolle loopbaan op in verkoop en verkoopmanagement. In 1984 richtte hij Inventi op en ontwikkelde er een consultancy-methode voor verkoop en verkoopmanagement. Hiermee toonde Roger meer dan 400 bedrijfsleiders en 3.000 verkoopmedewerkers de weg naar succes. In 2017 startte hij Business Inspiration en bedacht hij het Pulcra-concept.

15u45 Pauze

16u15 dr. Joost De Maeseneer: de CHAMP PIRAMIDE. Hoe bereik je de top?

Vanuit zijn rijke ervaring ontwikkelde dr. De Maeseneer de Champ piramide. Dit universeel model brengt sporttalent op topniveau. Het is effectief door zijn eenvoud en toepasbaar op de organisatiecultuur van alle bedrijven. Daarom werkt het inspirerend voor elke ondernemer.

Joost De Maeseneer is een internationaal gereputeerd sportarts met meer dan 40 jaar ervaring in de wielerwereld. Hij behaalde zijn diploma in de genees-, heel- en verloskunde in 1981 en een specialisatie in sportgeneeskunde in 1983 (UGent). Joost werkte samen met de grootste kampioenen. Hij begeleidde meerdere topploegen in ruim zeventig wielerrondes en was tien jaar bondsdokter bij Belgian Cycling.

17u30 Q&A: Vragenronde gemodereerd door Marc Van Aken

18u15 Feestelijke receptie in de tuin van de Faculty Club

Ruimte om na te praten met de sprekers en de genodigden.

Geboeid door deze vernieuwende visie op verkoop en organisatiecultuur? Schrijf je nu in en ontdek tijdens het symposium op 25 september hoe je, met behulp van een organisatiecultuur op maat van je bedrijf en je klanten, je bedrijf nog sterker en performanter kan maken.

  1. Corporate Culture and the quest for success – A look at technology companies (80 p.)
    Marc Van Aken
  2. Organisatiecultuur – Impact op je bedrijf en je klanten (192 p.)
    Roger Helsen
  3. The Champ Pyramid 2.0 – How to reach the top? (154 p.)
    Joost De Maeseneer

Voor meer info bel:

Delen